MR för hjärnblödning på Akuten i Elverum - hemma 14 dagar.

Hej på er. 
 
Jag vet att folk har frågat vart jag har varit de senaste veckorna. Det var ett tag sen sist nu någon har hört från mig. Både privat och min blogg. 
 
Jag fick hjärnskakning vecka 5, februari. Då, var jag för envis för att kolla upp det. Cirka 2 veckor senare släpade jag mig själv till doktorn i Norge för att undersöka varför symptomen inte försvann. De skickade de mig på aktut MR röntgen till Elverum i Norge, med misstanke på hjärnhinneblödning. De sa till mig  att om hjärnhinneblödning skulle förekomma, så måste akut hjärnoperation ske akut... ( snacka om att jag blev rädd, var inte beredd på det )
 
 Jag åkte till Elverum.. med is i magen. Viste inte om jag skulle få åka tillbaka hem över huvud taget, eller bli kvar. Min Goda vän Joonas Vikström följde med mig  dit och stöttde mig i allt. ( Jag tackar dig enormt för det Joonas ) 
 
 
 Jag har varit tvungen att lägga allt åt sidan i ett par veckor nu. Tack och lov hade jag INTE någon hjärnblödning, men jag blev sjukskriven i minst 14 dagar för att hjärnskakningen ska lägga sig. Har tydligen jobbat för hårt och inte vilat direkt efter smällen som man borde
 
Har bott ensam  stuga i sälen, varken åkt skidor eller gjort något annat. Jag har ägnat mig åt att gå långa promenader i skogen och vila för att återhämta mig från den grova smällen. 
 
Nu är jag tillbaka på jobbet iaf, och planerar att mjukt komma tillbaka till parkåkningen inom en veckan eller 2. Ses ni ser mig snart igen allesammans! för lek och kreativitet i parken & har lite spännande filmning på gång ;) 
 
 
Tur i oturen har jag... Men nu är jag iaf på G snart igen.  
 
// Ida Ruder
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: